Pages

Thursday 27 February 2014

CHOOSE FREE SLS ( sodium laureth sulfate)


Assalammualaikum and how are you my dearest viewers.

I would like to highlight about SLS because I am concern too much on this ingredient in our daily use of detergents, toothpaste, soap and shampoo. We deserve to choose what is best for our body. Take care of our family. Concern on product that we use everyday.

Sodium Lauryl Sulfate (SLS) adalah bahan yang biasa digunakan dalam pelbagai product di pasaran. Ianya merupakan Top 5 dalam senarai dalam bahan-bahan pembuatan TETAPI APA kebaikan SLS? APA kepentingannya? MENGAPA kita perlu menentang SLS?




SULFATE FREE

SLS dan SLES iaitu Sodium laureth Sulfate adalah agen penting untuk penghasilan buih. Salah satu masalah kepada manusia ialah SLS atau SLES akan menembusi ke rongga kulit dan mengganggu aktiviti hormon Oestrogen yang boleh menyebabkan pelbagai penyakit kepada kesihatan manusia. Contoh seperti PMS dan simptom-simptom menapause serta boleh mengganggu kesuburan lelaki.

SLS/SLES jika digunakan secara berpanjangan atau pendedahan berterusan akan mengakibatkan rasa memual dan kekeringan pada pada kulit.

Terdapat juga kajian yang menunjukkan SLE/SLES boleh menyebabkan CANCER... TAPI masih belum ada kesahihan lagi.

Sebagai pengguna, kita perlu bijak membeli dan alah memakai supaya hidup bebas bahan berbahaya kepada kehidupan kita seharian.

RANGKAIAN SET PENJAGAAN RAMBUT DARI SHAKLEE.


Sharing is caring.

I LOVE SHAKLEE.

Saya pengedar sah shaklee anda...
ID no: 1070237
email: nurbatrisyabetsyanti@gmail.com
FB: betsyanti jinep jiheng
Tel No: 6012-3841711





0 comments:

Post a Comment