Pages

Wednesday 29 January 2014

Aku kena tumbuk!!!

Dushhhhhhh.... Begitu la agaknya bunyi kena tumbuk kan??? hehehe

Nak di jadikan cerita... Ini cerita antara aku dengan SHAKLEE... Business yang memang aku serius nak buat dari October 2013. 

Bagaimana boleh terjebak dengan Shaklee???


Sewaktu mengandungkan anak pertama (ehhhh mcm dah ada byk anak plak..hehehe), aku ni jenis yang apa yang doc bagi aku makan jer la... jadi tak kisah sangat tentang vitamin atau supplement sebab aku memang jaga pemakanan harian. Mesti pastikan cukup makan ikut piramid makanan. Tapi satu je aku tak amalkan...aku xsuka minum susu atau benda bertepung seperti Milo, Horlick, Vico dan sewaktu dengannya. Bila kandungan dah mencecah 3 bulan ke atas...perggghhhhh symptom kaki cramp malam hari datang menyerang....padan muka hahahaha....

Shaklee memang dah terkenal lama dan melalui FB fuhhhh ramai plak yang postkan tentang kebaikan Shaklee...TAPI aku buat tak tau jer... Sampai la masanya aku berpantang di rumah mak mertua di Lundu, Sarawak. Breast engorge after 3 or 4 days later after delivery...BUT I don't have enough milk production to give to my hungry baby that time...huhuhuhuhu... The best I can get once pump was 5oz and another engorge period was too long until my princess cried out loud. So i give up and gave her formula milk powder.

I was looking for solutions because I am willing to fully BF my princess at least till age of 2 years without formula milk powder and suddenly I saw through FB, and wonder HOW THOSE MOTHERS CAN PUMP AND STOCK SOOOOO MUCH BREAST MILK FOR THEIR BABY... I personally message my old friend, who is a member of Shaklee staying in Selangor area if i'm not mistaken. Since that day I FALL IN LOVE WITH SHAKLEE. I just started with basic starter such as ALFALFA SHAKLEE & ENERGISING SOY PROTEIN.

Bila dah consume for the first time, trus telan ALFALFA smapai 10biji lepas minum shake shake ESP SOY PROTEIN. Aku xpernah sembelit even time pregant sampai hari berpantang..tup tup selepas beberapa hari consume alfalfa, aku sembelit teruk jugak la...haaaaa ini aku nak crita nanti tentang HEALING CRISIS. Aku risau teruk sangat... sakit weiiiii.... Air jangan cakap la...memang banyak aku minum satu hari tapi masih juga sembelit. Tapi tidak lama. Aku kurang kan pengambilan ALFALFA daripada 10 biji je 6 biji satu hari. Jadi dalam masa 2 ke 3 minggu baru badan aku absorb well dengan alfalfa tu. Baru la aku dapat buat stock susu aku sendiri...phewwwww siang malam aku mengepam sebab princess dah makin besar jadi perlu banyak susu.

Cerita sikit tentang ESP SOY PROTEIN. Hebat tentang ESP SOY PROTEIN shaklee ni, dia tidak ada atau http://nurbatrisyabetsyanti.blogspot.sg/2014/01/gmo-and-non-gmo-apa-tuuuu.html NON-GMO. Apa itu GMO? Nanti Bet cerita ok. Rasa dia rasa soya la. hehehe tapi AWAS ye kawan kawan. Nak shake shake ESP ni jangan pakai air panas menggelegak 100 degree tu. pakai air suam-suam kuku je. Saya suka campur dengan Sunquick Blackcurrent atau Yogurt Bliss untuk elakkan rasa tepung soya tu...sedap...IF you all rajin sangat, boleh la blend fruits ke dn campur dgn ESP SOY tu. Sebab apa kena campur air suam-suam kuku? Kita tak nak nutrient dalam susu ESP tu mati macam tu jer. 

Nak share picture la hasil stock Bet yang Bet berjaya buat selepas amalkan SHAKLEE....


Bet pakai Manual Pump Harmony MEDELA (belum ada budget nak beli pam elektrik MEDELA yang jadi pujaan hati.


Ini la pump yang bakal dimiliki sooner or later. MEDELA pump in style.





So now, Bet dah consume most of the supplements and vitamins...



Start dari pengalaman ini membuatkan Bet nak join dan buat side income dengan SHAKLEE....

I LOVE SHAKLEE

Bet kena tumbuk dengan penangan hebat SHAKLEE...

Saya pengedar sah shaklee anda...
ID no: 1070237
email: nurbatrisyabetsyanti@gmail.com
FB: betsyanti jinep jiheng
Tel No: 6012-3841711

0 comments:

Post a Comment