Pages

Wednesday 29 January 2014

GMO AND NON GMO? APA tuuuu????

Friends and family out there. Hati-hati dengan setiap pembelian makanan yang siap atau masih mentah di pasaran. If yang already made food contoh macam makanan dalam tin, makanan dalam pembungkus plastik senang kita nak tengok LABEL. Tapi If makanan mentah seperti daging??? buah-buahan??? sayur-sayuran??? Ya ALLAH ngeri tau if kita tahu dan ambil peduli FAKTA ini.

APA YANG PENTING SANGAT TENTANG GMO KE NON-GMO NI???



Penting sangat sebab maksud GMO itu ialah " GENETICALLY MODIFIED ORGANISMS". Bila makanan itu dah di-modified tentu la rasanya SEDAP, CANTIK, MENARIK, TAHAN LAMA, sampaikan ulat pun tak nak makan makanan tu....

Ada case pernah orang cakap, if minum banyak SOYA nanti anak lelaki dan LELAKI sejati boleh jadi LEMBIK...lembik sebab hormon WANITA lebih sangat dalam badan.... FAKTA INI BETUL, JIKA ANDA MENGAMALKAN SUSU GMO SECARA BERLEBIHAN DAN PENGAMBILAN YANG TERLALU KERAP.



Amalan Nabi pun pernah ajar, agar kita mengambil makanan dalam kuantiti yang sederhana. Walaupun anda consume makanan http://www.nongmoproject.org NON-GMO, jika makan ikut hawa nafsu pun akan memudaratkan kesihatan.

Cara nak minum shake shake non-gmo ESP SOY PROTEIN meletakkan MAXIMUM 3 SCOOPS sahaja untuk satu hari.










Jadi, pandai-pandai la kita menilai kualiti kehidupan kita sekarang...YOU DECIDE WHAT YOU WANT TO EAT.

Sharing is caring.

I LOVE SHAKLEE.

Saya pengedar sah shaklee anda...
ID no: 1070237
email: nurbatrisyabetsyanti@gmail.com
FB: betsyanti jinep jiheng
Tel No: 6012-3841711

0 comments:

Post a Comment