Pages

Wednesday 26 February 2014

KELAWAR dan USAHA

Bet pilih tajuk ni sebab...Sebab apa??? Yang utama sebab my princess Hannah Damia yang comel dan yang sedang membesar tu la :-)


Now she is 8 months plus. She was born on 16 June 2013. 

Apa kena mengena KELAWAR dan USAHA... Jum Bet cerita sikit tentang my princess. Lately, Mia sekarang tidur lena siang hari dan malam pula dia berjaga sebab dia nak belajar berdiri dan imbang badan dia. Cuba la belajar siang hari cayang oiiii... Sampai tak lena tido malam umi dengan abi nya.Cepat nya si cayang bushuk umi ni nak cepat jalan la tu. Sanggup menahan mata ngantok sebab nak practise selagi boleh. Menangis mintak susu pastu segar balik mata sebab masih ingat nak belajar berdiri dan imbangan.
USAHA itu la yang Bet nak share dengan kawan-kawan dan family sekalian.

USAHA...ye usaha. Nak berjaya dalam apa jua bidang yang anda ceburi mesti di usulkan dengan usaha sehabis baik. Jika usaha ala kadar je jadi keputusan pun ala kadar. Jika nak seribu daya, tak nak seribu dalih. ALASAN perlu diketepikan sebab semakin banyak alasan semakin banyak masa anda terbuang begitu sahaja wal hal anda boleh buat sesuatu ketika alasan anda diungkapkan.

USAHA itu perlu berterusan. Tidak ada orang yang berjaya buat sesuatu hanya dengan sekali percubaan. Malah mereka akan menghancurkan atau apa sahaja tindakan untuk jayakan eksperimen mereka. Mungkin mereka mencuba 10, 20, 30 atau berkali-kali ulangan supaya hasilnya nanti boleh membanggakan diri sendiri dan orang lain. TETAPI mereka tidak berhenti begitu sahaja. Mereka masih mencari IDEA untuk memperbaiki kesilapan dan tidak menghadkan daya pemikiran. Buka minda untuk menerima pendapat orang lain.

Untuk si manja ku Hannah Damia, umi akan pastikan setiap hari umi makan makanan yang berkhasiat supaya bekalan stok susu lebih berkualiti... Hehehe MACAM ada cop SIRIM plak..

Bet until now still breastfeed my princess... Memang BANYAK halangan untuk Bet nak bagi full commitment dengan kerja dan nak Pam susu badan... TAPI DISEBABKAN NIAT DAN USAHA, Bet tidak pernah mengalah. MENGAPA orang lain boleh??? 
Jangan jadikan alasan tidak Ada masa untuk pam susu. Jangan jadikan alasan MALAS. BABY YOU DESERVE YOUR OWN BREASTMILK.


Set ini Bet jadikan sebagai set penyusuan yang terbaik untuk para-para ibu yang ingin tampil cantik, sihat dan bertenaga walaupun you stress bekerja.

DAPATKAN nasihat daripada Bet sebagai pengedar sah Shaklee anda.

Saya pengedar sah shaklee anda...
ID no: 1070237
email: nurbatrisyabetsyanti@gmail.com
FB: betsyanti jinep jiheng
Tel No: 6012-3841711

0 comments:

Post a Comment